po roku użytkowania tego silnika i przesiadce z fabi 1,4 MPI i przejechaniu ok 10K km
i mając na liczniku ok 60K mogę powiedzieć tylko że jest zdecydowanie do polecenia jak dla mnie te 110 KM wystarczy na jazdę po mieście oraz w trasę z rodziną plus pełny bagażnik jak do tej pory w silniku poza podstawowoymi czynnościami serwisowymi nic nie muszę w nim robić na dzień dzisiejszy, z tego co czytałem jak i na tym forum i na innych opinie są w pozytywne
Octavia II Kombi 1.9 TDI BXE Ambiente była teraz Octavia III Liftback 1.4 TSI Ambition
po roku użytkowania tego silnika i przesiadce z fabi 1,4 MPI i przejechaniu ok 10K km
To podobną historię mamy. Jak dla mnie 1.9TDI jest OK. Mało pali,głośność jego w OII jest na akceptowalnym poziomie, idealnie sprawdza w długich wyjazdach.
po roku użytkowania tego silnika i przesiadce z fabi 1,4 MPI i przejechaniu ok 10K km
i mając na liczniku ok 60K mogę powiedzieć tylko że jest zdecydowanie do polecenia jak dla mnie te 110 KM wystarczy na jazdę po mieście oraz w trasę z rodziną plus pełny bagażnik jak do tej pory w silniku poza podstawowoymi czynnościami serwisowymi nic nie muszę w nim robić na dzień dzisiejszy, z tego co czytałem jak i na tym forum i na innych opinie są w pozytywne
VP na pompie rotacyjnej, sterownik starszy 16Bit, AFN,ASV ta sama konstrukcja, z ta roznica ze ASV ma cis wtrysko 220/300Bar,
AHF nowsza konstrukcja bazujaca na ALH, z tym ze wieksze wtryski 190/300Bar (takie jak AFN), turbo GT1749V we wszystkich
natash
Wsiądź w auto, rozgrzej silnik i ruszaj.
Wolne obroty na każdym biegu, następnie tak ok 4200RPM na każdym - będziesz miał pogląd.
Tak na bardziej poważnie - silnik nie ciągnie - redukuj, przestał przyspieszać - zmień na następny. 100 na 1 czy 2 nie pojedziesz, jak i 10 na 5 biegu. :evil:
Była O1 kombi ALH++ 150/340
Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200
Bez nerwacji. Pytam czysto teoretycznie, tak jak ktoś napisał że 50-60 km/h na 5 to zabójstwo dla silnika, chodziło mi z ciekawości o takie informacje, dla poszczególnych biegów.
Jak się jedzie spokojnie to, bez przyspieszania to można na 5 i jechać 60km/h, ale czy to jest zdrowe dla auta.
No to masz podane obroty, jak się do nich będziesz stosował to prędkości same wyjdą :twisted:
[ Dodano: Wto 21 Cze, 11 19:01 ]
Zresztą tak jak mówię nie ma co się zbytnio spuszczać nad tym, bo ktoś czytając ten temat dojdzie do wniosku, że jazda TDI to nie wiadomo jaka sztuka jest
Było: 117,5KM / 238,9 Nm
Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport -> MOJA SKODA <-
No właśnie mi się zawsze wydawało, że jazda na niskich obrotach to zabójstwo dla silnika, a ostatnio byłem na jeździe próbnej Superbem 2.0 TDI 170KM, w którym komputer sugeruje na jakim trzeba jechać biegu - co ciekawe, cały czas sugerował niższy bieg, niż bym sam zastosował :shock:
Oczywiście wiadomo, że jak się chce ostrzej przyśpieszać to trzeba zredukować, ale wychodzi na to, że fabryka zaleca jazdę na niższych obrotach. Chyba, że to tylko wpływ ekologów :wink:
No właśnie mi się zawsze wydawało, że jazda na niskich obrotach to zabójstwo dla silnika, a ostatnio byłem na jeździe próbnej Superbem 2.0 TDI 170KM, w którym komputer sugeruje na jakim trzeba jechać biegu - co ciekawe, cały czas sugerował niższy bieg, niż bym sam zastosował :shock:
Oczywiście wiadomo, że jak się chce ostrzej przyśpieszać to trzeba zredukować, ale wychodzi na to, że fabryka zaleca jazdę na niższych obrotach. Chyba, że to tylko wpływ ekologów :wink:
Ja bym zbytnio na te wytyczne komputera nie patrzył Fabryka też ładuje taki nie potrzebny syf jak dpf, egr, powrót odmy do dolotu itp. który zamiast pożytku to kłopot przynoszą Tak to już jest z tymi ekoterorystami co wszędzie pchają swoje brudne łapska
Było: 117,5KM / 238,9 Nm
Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport -> MOJA SKODA <-
Komentarz